Ανάλυση & Ερμηνεία Των Διεθνών Σχέσεων Και Εξελίξεων

Ας Σείεται Στο Κέντρο Της Η Γη

Δημοσιεύτηκε στις 14 Οκτώβρη 2016

0 32

Στους λαούς του κόσμου,

Στα ελεύθερα μέσα ενημέρωσης,

Στην Εθνική και Διεθνή Έκτη,

Καλεσμένοι για τον εορτασμό της 20ής επετείου του Εθνικού Ιθαγενικού Κογκρέσου και της ζωντανής αντίστασης των ιθαγενικών λαών, εθνοτήτων και φυλών αυτής της χώρας του Μεξικού, και των γλωσσών Amuzgo, Binni-zaá, Chinanteco, Chol, Chontal de Oaxaca, Coca, Náyeri, Cuicateco, Kumiai, Lacandón, Matlazinca, Maya, Mayo, Mazahua, Mazateco, Mixe, Mixteco, Nahua, Ñahñu, Ñathô, Popoluca, Purépecha, Rarámuri, Tlapaneco, Tojolabal, Totonaco, Triqui, Tzeltal, Tsotsil, Wixárika, Yaqui, Zoque, Chontal de Tabasco, Aymara, Catalán, Mam, Nasa, Quiché και Tacaná δηλώσαμε με αυτοπεποίθηση ότι ο αγώνας μας είναι από τα κάτω και αριστερά, ότι είμαστε αντικαπιταλιστές και ότι έχει έρθει ο καιρός των λαών, να κάνουν αυτή την χώρα να σείστεί με τον αρχέγονο χτύπο της καρδιάς της μάνας μας της γης.

Κι έτσι βρεθήκαμε για να γιορτάσουμε τη ζωή στο Πέμπτο Εθνικό Ιθαγενικό Κογκρέσο που έλαβε χώρα από τις 9 μέχρι τις 14 Οκτώβρη του 2016 στο CIDECI-UNITIERRA, στην Τσιάπας, από όπου για μια ακόμη φορά μάς έγινε σαφής η όξυνση της καταλήστευσης και της καταπίεσης που δεν έχει σταματήσει εδώ και 524 χρόνια στα οποία οι ισχυροί άρχισαν έναν πόλεμο που έχει ως στόχο να εξαλείψει όσους είμαστε από τη γη και ως παιδιά της δεν έχουμε επιτρέψει την καταστροφή και το θάνατό της για να επωφεληθεί η καπιταλιστική φιλοδοξία που δεν γνωρίζει άλλο τέλος από την ίδια την καταστροφή. Αυτή η αντίσταση, αυτός ο αγώνας να συνεχίσουμε την ζωή, σήμερα παίρνει την μορφή λόγων και συμφωνιών.

Στις κοινότητές μας οικοδομούμε καθημερινά τις αντιστάσεις για να σταματήσουμε την καταιγίδα και την καπιταλιστική επίθεση, που όχι μόνο δεν περιορίζεται αλλά κάθε μέρα γίνεται επιθετικότερη και έχει μετατραπεί σε απειλή για τον πολιτισμό όχι μόνο των ιθαγενικών λαών και των αγροτών, αλλά και των λαών των πόλεων, που πρέπει επίσης να δημιουργήσουν τίμιους και εξεγερμένους τρόπους για να μην καταλήξουν δολοφονημένοι. Από τις κοινοτικές μας συνελεύσεις έχουμε αποφασίσει, ασκήσει και οικοδομήσει το πεπρωμένο μας από αμνημονεύτων χρόνων, καθώς η διατήρηση των τρόπων οργάνωσης και άμυνας της συλλογικής ζωής μας είναι δυνατή μόνο μέσα από την εξέγερση ενάντια στις κακές κυβερνήσεις, τις εταιρείες τους και το οργανωμένο τους έγκλημα.

Καταγγέλλουμε ότι:

  1. Στη φυλή Κόκα, στο Χαλίσκο, ο επιχειρηματίας Guillermo Moreno Ibarra καταπάτησε 12 εκτάρια δάσους στο μέρος που είναι γνωστό ως El Pandillo σε συνέργια με τους θεσμούς της υπαίθρου, χρησιμοποιώντας την ποινικοποίηση όσων αγωνίζονται πράγμα που οδήγησε σε τετράχρονη δίκη 10 κατοίκων της κοινότητας. Η κακή κυβέρνηση καταπατά το νησί Mezcala που αποτελεί ιερή κοινοτική γη, την ίδια στιγμή που δεν περιλαμβάνει τη φυλή Κόκα στην πολιτειακή ιθαγενική νομοθεσία με σκοπό να τους διαγράψει από την ιστορία.
  2. Οι φυλές Otomí Ñhañu, Ñathö, Hui hú και Matlatzinca της πολιτείας του Μεξικού και του Μιτσοακάν δέχονται επιθέσεις δια μέσου της επιβολής του τεράστιου έργου κατασκευής του ιδιωτικού αυτοκινητοδρόμου Τολούκα-Ναουκαλπάν και του προαστιακού σιδηρόδρομου, καταστρέφοντας σπίτια και ιερούς τόπους. Εξαγοράζοντας συνειδήσεις και αλλοιώνοντας τις κοινοτικές συνελεύσεις με αστυνομική παρουσία, εκτός από τους πλασματικούς εκλογικούς καταλόγους των κατοίκων που υποκαθιστούν τη φωνή όλης της κοινότητας· απειλούνται από την ιδιωτικοποίηση και καταλήστευση του νερού και της γης στο ηφαίστειο Xinantécatl, γνωστό ως Nevado της Τολούκα, από το οποίο οι κακές κυβερνήσεις έχουν άρει την προστασία που οι ίδιοι είχαν δώσει για να την παραδώσουν στις τουριστικές επιχειρήσεις. Είναι γνωστό ότι πίσω από όλους αυτούς τους σχεδιασμούς βρίσκονται συμφέροντα για την καταλήστευση του νερού και της ζωής στην περιοχή. Στο Μιτσοακάν αρνούνται να αναγνωρίσουν την φυλή Οτομί, ενώ μια ομάδα χωροφυλακής έχει μπει στην περιοχή για τη φύλαξη των λόφων απαγορεύοντας στους ιθαγενείς να ανεβούν και να κόψουν ξύλα.
  3. Στους ιθαγενικούς λαούς που διαμένουν στην Πόλη του Μεξικού τους αφαιρείται η γη που έχουν κερδίσει και μέσω αυτής εξασφαλίζουν τα προς το ζείν. Επιπλέον, υποτιμώνται και καταστέλλονται επειδή χρησιμοποιούν την παραδοσιακή τους ενδυμασία και τη γλώσσα τους, και ποινικοποιούνται κατηγορούμενοι ότι πουλούν ναρκωτικά.
  4. Η γη της φυλής Τσοντάλ στην Οαχάκα έχει καταπατηθεί από εξορυκτικά συμβόλαια που διαλύουν τις κοινοτικές εκτάσεις, πράγμα που επηρεάζει πέντε κοινότητες, τον κόσμο και τους φυσικούς τους πόρους.
  5. Στη φυλή Μάγια της χερσονήσου του Καμπέτσε, το Γιουκατάν και το Κιντάνα Ροο υπάρχει καταλήστευση της γης που χρησιμοποιείται για φυτείες μεταλλαγμένης σόγιας και αφρικανικού φοίνικα, μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα από τα λιπάσματα, κατασκευή αιολικών και ηλιακών πάρκων, εξάπλωση του οικοτουρισμού και των εταιρειών ακινήτων. Επίσης αντιστέκονται ενάντια στην υπερχρέωση του ηλεκτρισμού και έχουν υποστεί πιέσεις και συλλήψεις. Στο Καλακμούλ του Καμπέτσε, πέντε κοινότητες έχουν εκτοπιστεί λόγω της επιβολής «περιβαλλοντικά προστατευόμενων ζωνών” και υψηλών τελών για περιβαλλοντικές υπηρεσίες. Στην Καντελάρια του Καμπέτσε επιμένει ο αγώνας για τη διασφάλιση κατοχής της γης. Και στις τρεις πολιτείες η ποινικοποίηση είναι ισχυρή ενάντια σε όσους υπερασπίζονται τη γη και τους φυσικούς πόρους.
  6. Στη φυλή Μάγια της Τσιάπας, τους Τσοτσίλ, τους Τσελτάλ, τους Τοχολαμπάλ, τους Τσολ και τους Λακαντόνες συνεχίζει η καταλήστευση των περιοχών τους με σκοπό την ιδιωτικοποίηση των φυσικών πόρων, πράγμα που έχει επιφέρει φυλακίσεις και δολοφονίες όσων υπερασπίζονται το δικαίωμα να παραμείνουν στην περιοχή τους, με συνεχή στοχοποίηση και καταστολή όταν αμύνονται και οργανώνονται για να συνεχίσουν να οικοδομούν την αυτονομία τους, πράγμα που αυξάνει τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με ευθύνη των πολιτικών δυνάμεων. Υπάρχουν εκστρατείες κατάτμησης και διάσπασης των οργανώσεων, όπως και δολοφονίες συντρόφων που έχουν υπερασπιστεί τα εδάφη και τους φυσικούς πόρους του Σαν Σεμπαστιάν Μπατσαχόν. Οι κακές κυβερνήσεις συνεχίζουν να προσπαθούν να καταστρέψουν τις οργανώσεις και τις κοινότητες εκείνες που αποτελούν την βάση στήριξης του EZLN και να σκοτεινιάσουν την ελπίδα που πηγάζει από αυτές και προσφέρει φως σε όλο τον κόσμο.
  7. Η φυλή Μασατέκο της Οαχάκας δέχεται επίθεση από ιδιωτικές ιδιοκτησίες, που εκμεταλλεύονται τη γη και τον πολιτισμό για τον τουρισμό όπως η ονοματοδότηση του Huautla de Jiménez ως «Μαγικό Χωριό» για να αυξήσουν την καταλήστευση και την εμπορευματοποίηση των προγονικών γνώσεων, πράγμα που συνοδεύεται από εξορυκτικά συμβόλαια και την εκμετάλλευση των υπαρχόντων σπηλαίων από ξένους σπηλαιολόγους. Αυτό επιβάλλεται μέσω μιας αυξανόμενης πίεσης από τους ναρκεμπόρους και τη στρατιωτικοποίηση της περιοχής. Οι κακές κυβερνήσεις είναι συνένοχοι για την αύξηση των ποσοστών δολοφονιών και βιασμών στην περιοχή.
  8. Στις φυλές Νάουα και Τοτονάκα της Βερακρούς και της Πούεμπλα αντιμετωπίζουν εναέριους ψεκασμούς που προκαλούν ασθένειες στους λαούς μας. Υπάρχει έρευνα και εκμετάλλευση μεταλλευμάτων και υδρογονανθράκων με «fracking» και εξαιτίας αυτής της πρακτικής διατρέχουν κίνδυνο οχτώ υδάτινοι πόροι.
  9. Στις φυλές Νάουα και Ποπολούκα στο νότο της Βερακρούζ αντιμετωπίζουν την πολιορκία του οργανωμένου εγκλήματος και διατρέχουν τους κινδύνους καταστροφής του εδάφους τους και της εξαφάνισής τους ως λαός από την απειλή των μεταλλευτικών, των αιολικών και πάνω από όλα της εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων με «fracking».
  10. Η φυλή Νάουα, που βρίσκεται στις πολιτείες της Πούεμπλα, της Τλασκάλα, της Βερακρούζ, του Μορέλος, της Πολιτείας του Μεξικού, του Χαλίσκο, του Γκερρέρο, του Μιτσοακάν, του Σαν Λουΐς Ποτοσί και της Πόλης του Μεξικού, βρίσκεται σε συνεχή αγώνα για την ανακοπή της προώθησης του λεγόμενου Ολιστικού Εγχειρήματος του Μορέλος, που σημαίνει αγωγούς υγραερίου, νερού και θερμοηλεκτρικά. Οι κακές κυβερνήσεις επιθυμώντας να περιορίσουν την αντίσταση και την επικοινωνία των κοινοτήτων επιδιώκουν να εκτοπίσουν το κοινοτικό ραδιόφωνο του Αμιλτσίγκο στο Μορέλος. Παράλληλα, η κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου της Πόλης του Μεξικού και τα συμπληρωματικά έργα απειλούν τα γειτονικά εδάφη στη λίμνη Τεσκόκο στην Κουένκα της Κοιλάδας του Μεξικού, κυρίως το Ατέκνο, το Τεσκόκο και το Τσιμαλουακάν. Παράλληλα, στο Μιτσοακάν η φυλή Νάουα αντιμετωπίζει τη λαφυραγωγία των φυσικών πόρων και των μεταλλευμάτων από επιχειρηματίες που συνοδεύονται από την αστυνομία ή το στρατό, τη στρατιωτικοποίηση και την παραστρατιωτικοποίηση των εδαφών τους. Η προσπάθεια παύσης αυτού του πολέμου έχει στοιχίσει τη δολοφονία, την καταδίωξη και τη φυλάκιση κοινοτικών ηγετών.
  11. Η φυλή Σόκε της Οαχάκας και της Τσιάπας αντιμετωπίζει την εισβολή μέσα από παραχωρήσεις συμβολαίων για την εκμετάλευση κοινοτικών εκτάσεων της περιοχής των Τσιμαλάπας σε μεταλλευτικές επιχειρήσεις. Παράλληλα υπάρχουν τρία υδροηλεκτρικά και η εξόρυξη υδρογονανθράκων με «fracking». Υπάρχουν τεράστια βοσκοτόπια και ως αποτέλεσμα υπάρχει εκτεταμένη αποψίλωση των δασών και επίσης καλλιεργούνται μεταλλαγμένοι σπόροι. Ταυτόχρονα υπάρχουν μετανάστες της φυλής των Σόκες σε διάφορες πολιτείες της χώρας που αναδομούν τη συλλογική τους οργάνωση.
  12. Η φυλή Αμούσγο στο Γκερρέρο αντιμετωπίζει την καταλήστευση του νερού του ποταμιού Σαν Πέδρο για της υδροδότηση οικιστικών περιοχών και της πόλης του Ομετεπέκ. Το κοινοτικό τους ραδιόφωνο έχει δεχτεί συνεχείς επιθέσεις και πίεση.
  13. Η φυλή Ραράμουρι στην Τσιουάουα υφίσταται την απώλεια γεωργικών εδαφών λόγω της κατασκευής αυτοκινητοδρόμων, του αεροδρομίου στο Κρεέλ και από τον αγωγό υγραερίου που έρχεται από τις ΗΠΑ προς την Τσιουάουα, και επιπλέον από ιαπωνικές μεταλλευτικές, κατασκευαστικές φραγμάτων και τουριστικές επιχειρήσεις.
  14. Η φυλή Ουϊχάρικα στο Χαλίσκο, τη Ναγιαρίτ και το Ντουράγκο αντιμετωπίζει την καταστροφή και την ιδιωτικοποίηση των ιερών τόπων τους στους οποίους βασίζεται όλος ο κοινωνικός, πολιτικός και οικογενειακός ιστός, τη καταλήστευση των κοινοτικών εδαφών τους προς όφελος τσιφλικάδων, που επωφελούνται από τις συνοριακές ασάφειες μεταξύ των πολιτειών του κράτους και τις εκστρατείες διάσπασης που ενορχηστρώνουν οι κακές κυβερνήσεις.
  15. Η φυλή Κουμιάι στην Μπάχα Καλιφόρνια συνεχίζει να αγωνίζεται για την αναδόμηση των προγονικών τους εδαφών ενάντια στην εισβολή ιδιωτών, την ιδιωτικοποίηση των ιερών τόπων τους.
  16. Η φυλή Πουρέπετσα του Μιτσοακάν αντιμετωπίζει πρόβλημα αποψίλωσης των δασών, που πραγματοποιείται μέσω της συνέργιας ανάμεσα στις κακές κυβερνήσεις με ναρκοπαραστρατιωτικές ομάδες που λαφυραγωγούν τα δάση και την ξυλεία. Για τους τελευταίους η από τα κάτω οργάνωση των κοινοτήτων αποτελεί εμπόδιο στην προσπάθεια καταλήστευσης των φυσικών πόρων.
  17. Στη φυλή Τρίκι της Οαχάκας η παρουσία πολιτικών κομμάτων, οι μεταλλευτικές εταιρείες, οι παραστρατιωτικοί και οι κακές κυβερνήσεις προωθούν την αποσύνθεση των κοινοτικών ιστών για την καταλήστευση των φυσικών πόρων.
  18. Στη φυλή Τσιναντέκο της Οαχάκας καταστρέφουν τις μορφές κοινοτικές οργάνωσης με τον αναδασμό, την επιβολή πληρωμών για περιβαλλοντικές υπηρεσίες, την αρπαγή κάρβουνου και τον οικοτουρισμό. Η σχεδίαση ενός αυτοκινητοδρόμου τεσσάρων λωρίδων διαπερνά το έδαφος και το χωρίζει. Στα ποτάμια Καχόνο και Ουσίλα, οι κακές κυβερνήσεις σχεδιάζουν τρία φράγματα που θα επηρεάσουν τις φυλές των Τσιναντέκος και Σαποτέκος. Υπάρχουν μεταλλευτικά συμβόλαια και εκμετάλλευση πετρελαιοπηγών.
  19. Η φυλή Νάγιερι στη Ναγιαρίτ αντιμετωπίζει την εισβολή και την καταστροφή των ιερών της τόπων στο μέρος που ονομάζεται Muxa Tena στον ποταμό Σαν Πέδρο διαμέσου του υδροηλεκτρικού έργου Λας Κρούσες.
  20. Η φυλή Γιάκι της Σονόρα συνεχίζει τον ιερό αγώνα ενάντια στον σχεδιαζόμενο αγωγό υγραερίου και στην υπεράσπιση του νερού του ποταμού Γιάκι που οι κακές κυβερνήσεις έχουν αποφασίσει να μεταφέρουν στην πόλη Ερμοσίγιο της Σονόρα, ακόμη και ενάντια στις δικαστικές αποφάσεις και τις διεθνείς προσφυγές που έχουν καταδείξει το νόμιμο δίκιο τους, χρησιμοποιώντας στην ποινικοποίηση και την πίεση των ηγεσιών και των εκπροσώπων της φυλής Γιάκι.
  21. Οι φυλές Binizzá και Ikoot οργανώνονται και αρθρώνονται για να σταματήσουν την προώθηση αιολικών, μεταλλευτικών, υδροηλεκτρικών έργων, φραγμάτων, αγωγών υγραεριού και ιδίως στην περιοχή που ονομάζεται Ειδική Οικονομική Ζώνη του Ίστμο στο Τεουαντεπέκ και τα έργα υποδομής που απειλούν τις εκτάσεις και την αυτονομία των φυλών στον Ίστμο του Τεουατεπέκ, και οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως περιβαλλοντικοί ταλιμπάν και ταλιμπάν των δικαιωμάτων των ιθαγενών σύμφωνα με τα λόγια της Μεξικανικής Ένωσης Ενέργειας όταν αναφερόταν στη Λαϊκή Συνέλευση της φυλής Χουτσιτέκο.
  22. Η φυλή Μιστέκο της Οαχάκας υπόκειται σε καταλήστευση των γεωργικών της εκτάσεων, πράγμα που επηρεάζει τα ήθη και τα έθιμά τους μέσω απειλών, θανατώσεων και φυλακίσεων που επιδιώκουν να φιμώσουν τις αντιφρονούσες φωνές, με τις κακές κυβερνήσεις να στηρίζουν οπλισμένους παραστρατιωτικούς όπως συμβαίνει στο Σαν Χουάν Μιστεπέκ στην Οαχάκα.
  23. Οι φυλές Μιστέκο, Τλαπανέκο και Νάουα του Όρους και της Ακτής του Γκερρέρο αντιμετωπίζουν την επιβολή τεράστιων μεταλλευτικών έργων που υποστηρίζονται από το εμπόριο ναρκωτικών, τους παραστρατιωτικούς τους και τις κακές κυβερνήσεις και που αμφισβητούν τα εδάφη των ιθαγενικών πληθυσμών.
  24. Η κακή μεξικανική κυβέρνηση συνεχίζει να ψεύδεται και να προσπαθεί να κρύψει την αποσύνθεσή της και την απόλυτη ευθύνη της για την εξαφάνιση των 43 φοιτητών της αγροτικής ακαδημίας δασκάλων Ραούλ Ισίδρο Μπούργος της Αγιοτσινάπα στο Γκερρέρο.
  25. Το κράτος κρατάει αιχμάλωτους τους συντρόφους Pedro Sánchez Berriozábal, Rómulo Arias Míreles, Teófilo Pérez González, Dominga González Martínez, Lorenzo Sánchez Berriozábal και Marco Antonio Pérez González τους κοινότητας Νάουα του Σαν Πέδρο Τλανίσκο στην Πολιτεία του Μεξικού, τον σύντροφο της φυλής των Σαποτέκων της περιοχής Λοσίτσα Álvaro Sebastián, τους συντρόφους Emilio Jiménez Gómez και Esteban Gómez Jiménez κρατούμενους της κοινότητας του Μπατσαχόν της Τσιάπας, τους συντρόφους Pablo López Álvarez και τον εξόριστο σύντροφο Raúl Gatica García και Juan Nicolás López του Ιθαγενικού και Λαϊκού Συμβουλίου της Οαχάκας Ρικάρντο Φλόρες Μαγόν. Πρόσφατα ένας πουλημένος δικαστής επέβαλε ποινή φυλάκισης 33 ετών στον σύντροφο Luis Fernadon Sotelo γιατί ζητούσε να παρουσιαστούν ζωντανοί οι 43 αγνοούμενοι της Αγιοτσινάπα, και επίσης στους συντρόφους Samuel Ramírez Gálvez, Gonzalo Molina González και Arturo Campos Herrera του Επαρχιακού Συντονιστικού Κοινοτικών Αρχών-Κοινοτικής Αστυνομίας. Επίσης κρατιούνται εκατοντάδες φυλακισμένοι ιθαγενείς και μη σε όλη τη χώρα που υπερασπίζονται τα εδάφη τους και ζητούν δικαιοσύνη.
  26. Στη φυλή Μάγιο, η πατρογονική γη απειλείται από σχεδιασμούς αυτοκινητοδρόμων για την ένωση του Τοπολομπάμπο με την πολιτεία του Τέξας στις ΗΠΑ· συγχρόνως συγκροτούνται φιλόδοξα τουριστικά έργα στην Μπαράνκα δε Κόμπρε.
  27. Η εθνότητα Ντακότα δέχεται την εισβολή και καταστροφή του ιερού της τόπου από αγωγούς υγραερίου και πετρελαιαγωγούς, και γι’ αυτό το λόγο έχει μόνιμο σημείο διαμαρτυρίας για την προστασία αυτών που της ανήκουν.

Για όλα τα παραπάνω επαναλαμβάνουμε ότι η προστασία της ζωής και της αξιοπρέπειας, δηλαδή της αντίστασης και της εξέγερσης από τα κάτω και από αριστερά, είναι υποχρέωσή μας στην οποία μπορούμε να απαντήσουμε μόνο με συλλογικό τρόπο. Την εξέγερση επομένως την οικοδομούμε από τις μικρές μας συνελεύσεις, σε μεγάλες κοινοτικές συναντήσεις, συναντήσεις εχίδος, σε συμβούλια καλής διακυβέρνησης και σε συμφωνίες ως λαοί που ενωνόμαστε υπό την ίδια ταυτότητα. Στο μοίρασμα, τη γνώση και την οικοδόμηση αυτού που είμαστε, στο Εθνικό Ιθαγενικό Κογκρέσο βλέπουμε ο ένας τον άλλο και αισθανόμαστε τις οδύνες μας, τις δυσαρέσκειές μας και τις προγονικές αρχές μας.

Για να υπερασπίσουμε αυτό που είμαστε. Η διαδρομή και γνώση μας έχουν συγκροτηθεί με την ενίσχυση των συλλογικών μας διαδικασιών έτσι ώστε να μπορούνε να πάρουμε αποφάσεις, προσφεύγοντας σε εθνικά και διεθνή δικαστήρια, σε δράσεις ειρηνικής αντίστασης, κάνοντας στην άκρη τα πολιτικά κόμματα που έχουν προκαλέσει μόνο θάνατο, διαφθορά και εξαγορά συνειδήσεων, προχωρούμε σε συμμαχίες ανάμεσα σε διαφορετικούς τομείς της κοινωνίας των πολιτών, δημιουργώντας δικά μας μέσα ενημέρωσης, κοινοτικές αστυνομίες και πολιτοφυλακές, λαϊκές συνελεύσεις και συμβούλια, συνεταιρισμούς, άσκηση και υπεράσπιση της παραδοσιακής ιατρικής, άσκηση και υπεράσπιση της παραδοσιακής και οικολογικής καλλιέργειας, των δικών μας τελετουργιών και τελετών για να ανταποδώσουμε στη μάνα γη και να συνεχίσουμε να προχωράμε σε αυτήν και με αυτήν, με τη σπορά και την υπεράσπιση των παραδοσιακών σπόρων, τα φόρουμ, τις εκστρατείες ενημέρωσης και πολιτικο-πολιτισμικές δράσεις.

Αυτή είναι η δύναμη από τα κάτω που μας έχει κρατήσει ζωντανούς και γι’ αυτό το λόγο ο επετειακός εορτασμός της αντίστασης και της εξέγερσης επιβεβαιώνει παράλληλα την απόφασή μας να συνεχίζουμε ζωντανοί να οικοδομούμε την ελπίδα ενός δυνατού μέλλοντος αποκλειστικά πάνω στα ερείπια του καπιταλισμού.

Θεωρώντας ότι η επίθεση ενάντια στις φυλές δεν θα τερματιστεί αλλά ότι επιδιώκουν να την εντείνουν μέχρι να αποτελειώσουν και το τελευταίο ίχνος αυτού που είμαστε, οι λαοί της υπαίθρου και της πόλης, φορείς μιας βαθιάς δυσαρέσκειας που ανυψώνεται επίσης σε νέες, πολυποίκιλες και δημιουργικές μορφές αντίστασης και εξέγερσης, το Πέμπτο Εθνικό Ιθαγενικό Κογκρέσο αποφάσισε να αρχίσει μια διαβούλευση σε κάθε μια από τις κοινότητές μας για να αποσυνθέσουμε από τα κάτω την εξουσία που μας επιβάλλουν από τα πάνω και μας προσφέρει ένα πανόραμα θανάτου, βίας, καταλήστευσης και καταστροφής.

Υπό αυτές τις συνθήκες, δηλώνουμε ότι βρισκόμαστε σε διαρκή συνέλευση και θα θέσουμε σε διαβούλευση σε καθεμιά από τις γεωγραφίκες περιοχές μας και τα εδάφη μας τη συμφωνία αυτού του Πέμπτου Εθνικού Ιθαγενικού Κογκρέσου για να ορίσουμε ένα ιθαγενικό συμβούλιο διακυβέρνησης του οποίου ο λόγος θα υλοποιηθεί από μια ιθαγενή γυναίκα, εκπρόσωπο του Εθνικού Ιθαγενικού Κογκρέσου (CNI) ως ανεξάρτητης υποψήφιας που θα διαγωνιστεί στο όνομα του Εθνικού Ιθαγενικού Κογκρέσου και του Εθνικοαπελευθερωτικού Ζαπατιστικού Στρατού στην εκλογική διαδικασία του έτους 2018 για την προεδρία της χώρας.

Διευκρινίζουμε ότι ο αγώνας μας δεν είναι για την εξουσία, δεν την αναζητούμε. Καλούμε τους ιθαγενικούς πληθυσμούς και την κοινωνία των πολιτών να οργανωθούμε για να σταματήσουμε την καταστροφή, να ενδυναμωθούμε στις αντιστάσεις και τις εξεγέρσεις μας, δηλαδή στην υπεράσπιση της ζωής σε κάθε άτομο, σε κάθε οικογένεια, συλλογικότητα, κοινότητα ή γειτονιά. Να οικοδομήσουμε την ειρήνη και τη δικαιοσύνη από τα κάτω, από εκεί που είμαστε, αυτό που είμαστε.

Είναι καιρός για την εξεγερμένη αξιοπρέπεια, η οικοδόμηση ενός νέου έθνους για και από όλες και όλους εμάς, για την ενίσχυση της αντικαπιταλιστικής ισχύος από τα κάτω και από τα αριστερά, για να πληρώσουν οι ένοχοι για την οδύνη των λαών σε αυτό το πολύχρωμο Μεξικό.

Τέλος ανακοινώνουμε την δημιουργία της επίσημης ιστοσελίδας του CNI στη διεύθυνση www.congresonacionalindigena.org

Από το CIDECI-UNITIERRA στην Τσιάπας, Οκτώβρης 2016
Για την Ολιστική Ανοικοδόμηση των Λαών μας
Ποτέ πια ένα Μεξικό χωρίς Εμάς
Εθνικό Ιθαγενικό Κογκρέσο
Εθνικοαπελευθερωτικός Ζαπατιστικός Στρατός

Θα μπορούσε να σας αρέσει

Αφήστε μίαν απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα κοινοποιηθεί.